Įdomūs straipsniai

April 21, 2016

Įspūdžiai iš kelionės po Ukrainą

Filed under: Kelionės — admin @ 1:35 pm

Kartais kelionės, į kurias keliaujame, gali pranokti įspūdžius. Šį kartą aviabilietai į Ukrainą visiškai pranoko juos. Nors nesitikėjau, tačiau gavau kur kas daugiau negu norėjau, negu tikėjausi. Man atiteko džiaugsmas tikrai smagiai pakeliauti po Ukrainą.

Kijevas

Reikėtų pasakyti, kad ši kelionė mums buvo kur kas anksčiau negu prasidėjo Ukrainos karas, jeigu taip jį galima vadinti. Sutiksime, kad tie dalykai, kurie Ukrainoje vyksta dabar, tikrai nėra patys maloniausi. Jie yra baisūs kaip politinė situacija, pražūtingi patiems gyventojams. O turistui tai tiesiog yra nepatogumas, neleidžiantis atostogauti taip, kaip širdis geidžia. Todėl aviabilietai, akcijos jiems dabar jau gal net su mažiausiomis kainomis nepriviliotų poilsiautojų į tas vietas, kurios yra karo zonoje. Tačiau tuo metu pigūs aviabilietai tiesiog leido pasimėgauti malonia kelione į netolimą šalį, kurioje galima buvo labai smagiai pailsėti. Ir tokie pigūs skrydžiai tuo metu gabendavo į Kijevą ir daugiau poilsiautojų iš Lietuvos, nusiteikusių pamatyti kažką daugiau negu savo namų tvora. Tuo metu, kai skridome mes, kiek prisimenu, kaip tik buvo aviabilietai akcijos. Viską, ko reikėjo, galėjome gauti kur kas pigiau.

Tačiau jau tada Kijevas atrodė šiek tiek rūstus. Kažkas jame buvo negerai, kažkas jame buvo ne taip. Jautėsi prisikaupusios agresijos bangos ir nesinorėjo ten vaikščioti taip ramiai. Ėjome milžiniškais prospektais, apsuptais didžiausių rūmų, primenančiais apie neseniai išėjusią Sovietų Sąjungą. Tai buvo nesaugumo, nejaukumo jausmas. Prisimenu, net parduotuvėje tada jausmas buvo, kad žmonės tuoj nuspardys lentynas. Po vieną nevaikščiojome. Gerai, kad tuo metu pigūs aviabilietai į Kijevą buvo, todėl nuskridome ten keliese, o vieni kitus palaikant visada yra smagiau.

Lvovas

Antroji tos kelionės kryptis buvo Lvovas. Visi sako, kad tam tikros Ukrainos dalys yra labai skirtingos, nes valdomos skirtingų partijų, dėl to ten ir nuotaikos būna susiklosčiusios skirtingai. Skirtumus tarp miestų jaučiau, Lvovas gal buvo panašesnis į kažkokį Lietuvišką Kauną su daugiau Gintaro muziejų primenančios architektūros.

Odesa

Po kelionės nusprendėme, kad jeigu būtų buvę pigūs skrydžiai į Odesą tiesiogiai, tai gal ten tiesiai būtų reikėję ir lėkti. Iš tiesų, tas miestas mums pasirodė neprilygstamas. Jau ten atvažiavę pasijautėme kaip rojuje. Visur buvo taip šilta, jauku, vasariškai drėgna ir tvanku. Tačiau jautėsi nuostabus jūrinis klimatas, nuostabus jausmas, kad visai šalia yra geriausias oras, geriausia būsena, smagiausias jausmas. Norėjosi ten pasilikti ilgiau, pabūti, pailsėti. Viešnagės Odesoje mums pritrūko, galėjome ten likti ilgai. Manome, kad kitą kartą lėktuvų bilietai iškart ten galėtų ir nuskraidinti. Kartu Odesa pasirodė ir kultūringas miestas. Nuostabiai, nepaprastai gražus, kartu ir jaukus, neturintis Palangos tvaiko.

Jalta

O štai patekimas į Jaltą pasirodė tas pats, kas būtų aviabilietai Vilnius – Maskva. Čia atostogavo ne patys ukrainiečiai, daugiau buvo galbūt rusų. Taip pat ir kitų Kaukazo gyventojų. Visgi, mums nelabai patiko atmosfera Jaltoje. Jautėsi per daug visokių blizgučių, per daug kičo ir spalvotų lempučių, kurių na juk tikrai galėjo būti ir mažiau. Gerai, kad atvykome, pamatėme, bet ilgai likti ten nesinorėjo. Manau, labiausiai patiktų tiems, kas dievina vasarą leisti Palangos paplūdimyje. Tačiau mums pasirodė, kad tai nebuvo pats maloniausias laiko praleidimas ir mes nusprendėme, kad kitą kartą tiesiog daugiau laiko praleisime Odesoje. Reikia pripažinti, kad Ukraina yra milžiniška.